Gepost door: michielkoks | zaterdag, 28 maart, 2009

拜拜香港, Hà Nội, ở đây tôi đi!

Hallo allemaal.

Volgens mij is mijn laatste post van ongeveer een half jaar geleden – werd wel weer eens tijd voor een update dus! Er is sinds die tijd een boel gebeurd en sommige dingen zijn niet echt de moeite, andere weer wel. Hieronder keypoints.

 

Om maar meteen ter zake te komen: ik ga dus Hong Kong dinsdag om 18.00hr, na me hier ruim anderhalf jaar uitstekend vermaakt te hebben, verlaten.

 

Zoals velen van jullie waarschijnlijk wel weten ben ik een hele poos geleden al eens gepolst of ik interesse had om een ACLA office in Vietnam te helpen opzetten, en na allerlei vertragingen,  om redenen waar ik jullie niet mee zal vermoeien, gaat het nu toch echt gebeuren. Volgende week dinsdag mijn spullen met de koerier mee sturen, hopen dat de douane in Vietnam geen spullen in  beslag neemt, en vanaf woensdag ben ik dan woonachtig en werkzaam in Hanoi, de hoofdstad en het communistisch bolwerk van Vietnam. Had in eerste instantie persoonlijk liever in het zuiden, in HCMC, gezeten aangezien daar de boel iets meer ontwikkeld is, maar ja, zoals eerder vermeld, dit is een kans die ik niet ga laten schieten, en als alles goed loopt kunnen we over een jaar dat office in HCMC openen.

 

Hyder (moederbedrijf)  heeft al een office in Hanoi met zo’n 20 werknemers, maar dat zijn voornamelijk engineers – mechanical and electrical engineering, geotechnical engineering, bridge and road engineering, civil engineering, etc. Naast dit engineering dept aan mij nu de taak om een Master Planning and Landscape Architecture dept op te bouwen.

Er is op het moment 1 collega architecte die me gaat helpen en we hebben nog vacatures uitstaan voor 6 anderen die binnen 2 maanden vervuld moeten worden. Redelijk ambitieus, maar we hebben het werk al en Vietnam lijkt in mindere mate getroffen door de algehele malaise – alleen projecten die zijn opgezet mbv  Foreign Development Investments worden op het moment uitgesteld – wij doen veelal zaken met locale ontwikkelaars dus hebben daar weinig/geen last van.

 

Verder de afgelopen periode lekker aan het werk geweest, met Kerst nog even een weekje Nederlandse kou meegepakt, mijn zusje in Jan/Feb 3 keer (!!) over de vloer gehad (op weg naar NieuwZeeland, tussenstop NZland- Vietnam en weer terug naar NL), wat erg gezellig was en die ik nu als geoefend ervaren reisbegeleider  door Hong Kong heb rondgeleid. Verder in de weekenden af en toe een hike gemaakt in de heuvels en vele countryparks die hong kong rijk is – een stuk beter te doen dan in de verzengende hitte in de zomer.

 

Dit weekend een mooi weekend gepland als afsluiter – heb kaartjes weten te bemachtigen voor de Rugby 7s  – een jaarlijks 3 daags rugby toernooi, en als ik de verhalen mag geloven is het een mix tussen carnaval en 3 dagen lang Koninginnedag, dus ik ben benieuwd.

Tot slot, heb een aantal fotos van Hanoi  van internet geplukt en die, samen met wat fotos van  hikes die ik hier in Hong Kong heb gemaakt, op Picassa gezet.

 

http://picasaweb.google.com/michiel.koks/17HanoiAndHikesHongKong#

 

De groeten en tot horens! Ben benieuwd naar updates vanuit Nederland!

 

De volgende update zal ws volgende week zijn met eerste kiekjes en indrukken uit Hanoi.

 

Michiel

Responses

  1. Wat een uitdaging ,en proficiat met deze job,we wensen je veel succes.Leuk weer van je ervaringen tehoren hoewel we natuurlijk ook van je ouders alle berichten door krijgen.
    Goede verhuizing en weer tot horens via de site.
    Groetjes,T.Mieke en O.Niek.

  2. Succes met de verhuizing.

    Wij zijn benieuwd je verslag via e-mail weer
    te ontvangen.

    Groeten, Oom Jan en Tante Ank

  3. Ooooww, wat spannend allemaal!!!!
    Maar maak je geen zorgen, Hanoi is een superleuke stad!!
    En ze hebben er heerlijk, vers, gezond 😉 eten!!!!

    Ben benieuwd naar je eeste indrukken!!
    Succes met acclimatiseren!

    chau!

  4. PROFICIAT MET JE NIEUWE BAAN, tOF HOOR, PRACHTIGE FOTO’S lEUK OOK DIE ONTMOETING MET JE ZUS IEDERE KEER.
    hEEL VEEL SUCCES MET JE NIEUWE BAAN EN ZOEKEN NAAR EEN WONING.

    HEEL VEEL LIEFS ELLEN WILLY


Geef een reactie

Categorieën

