Gepost door: michielkoks | zondag, 21 september, 2008

Weekendje Filippijnen

Eindelijk een weekendje weg 😀

Zowaar weer een update binnen afzienbare tijd van de vorige.

Afgelopen paar maanden weer lekker hard gewerkt aan een aantal lopende projecten, maar ook meegedaan aan een design competitie voor transformatie van een van de oudste industrie terreinen van Vietnam. Krijgen binnenkort de uitslag en denk dat we een goede kans maken. Zal proberen om animatie en wat impressies op het net te knallen zodra uitslag binnen is.

Maar na een week buffelen om alles op tijd en in high quality af te krijgen, stond er een weekend naar de Filippijnen op het programma. 😀

Vrijdagavond om middernacht uit HK vertrokken, om 0300 in Cebu. Daar een uurtje gewacht op Arnout, vervolgens taxi gepakt en in 1,5 uur 100 km naar de ferry pier in het noorden van het eiland gesjeesd. Daar ferry gepakt (hadden 2 minuten speling) na braaf onze naam, nationaliteit en leeftijd geregistreerd te hebben in het geval de boot zou kapseizen – en ja, de schuit zag er wel een beetje uit als die typische units die je wel eens op het nieuws ziet. Binnen was geen plek meer, dus maar op het gangboord gaan staan en beetje wakker blijven (was inmiddels uurtje of 7). Denk dat het was omdat we de enige blanken aan boord waren, maar een van de ferry knechten kwam vragen (meer gebaren) of we in de stuurhut wilden chillen, wat we natuurlijk graag accepteerden. Konden we tenminste zitten, hadden beter uitzicht, een frisse wind door de haren (Arnout dan) en mochten ook nog ff aan het roerrad draaien. Mooi detail was nog dat de ‘kapitein’ (een baasje van net 25 oid) vlak voordat we aanmeerden even zijn officiële kapteinsshirt aan deed – tot die tijd liep hij een beetje in zijn blote bast al sms-end de muziek aan te passen, en vooral te lanterfanten. Prachtig.

Aangekomen op het eiland aangevallen door tig mennekes die onze bagage wilden dragen en ons in hun fietsjes naar ons resort wilden brengen. Het kleinste manneke uitgezocht en ons met zijn tweeën in een te kleine fiets-risksja achtige unit gewurmd. Weet nog steeds niet waarom…. Zal wel iets met vermoeidheid en uitgeschakelde hersens te maken gehad hebben. Anyway, kereltje bracht ons in de waarschijnlijk 10 zwaarste minuten van zijn leven naar ons resort, en kreeg zijn welverdiende geld….80 cent (incl fooi). Snel ingechecked, een burger gescoord als ontbijt, en op het strand gaan chillen. Daar de rest van de dag eigenlijk niet meer vanaf gekomen.

Eind van de middag toch maar ff door het dorpje gaan wandelen – was eigenlijk niet meer dan twee straten met wat winkeltjes en 3 restaurants. Aangezien we de enige blanke toeristen waren hadden we aardig wat bekijks en kregen menigmaal ‘wow, you are so white!” naar ons hoofd geslingerd J echt vriendelijk die lui.

‘s Avonds voor 5€ genoten van onbeperkt buffet met vis, vlees en schaaldieren, en natuurlijk een aantal San Miguels naar binnen gegoten.

Op de terugweg kwamen we Larry tegen. Hij bood aan voor €15 pp ons de volgende dag naar een eilandje in de buurt te varen. Daar zou hij dan een bbq voor ons bereiden en zorgen voor wat bier, flippers en ander snorkel materiaal. Volgende ochtend om 10am dus half uurtje op een klein vissersbootje naar eilandje gecruised alwaar Larry ons bbq voer kluste – kippetje, visjes, karbonade, een salade en wederom een aantal San Miguels om het geheel weg te spoelen. Op het eiland was verder niet zoveel te doen, dus vooral gechilled in de branding, gejeu-de-bouled met kokosnoten en een beetje geïntegreerd met een aantal andere toeristen daar. Eind van de middag zo rood als een kreeft weer terug gevaren. Al met al voor 15€ een prima dagje.

’s Avonds geprobeerd om een soepele locale bar te vinden met karaoke, maar het was zondag, dus allemaal redelijk doods.

Volgende dag uitgeslapen, en net op tijd gerealiseerd dat er maar beperkt aantal ferries terug ging naar Cebu Island. Aangekomen net een auto kunnen regelen die ons weer terug bracht naar het vliegveld, waar Arnout nog 2 minuten had om in te checken.

Al met al een super relaxed weekend, en de Filipijnen is zeker een locatie op mijn lijstje om nog een keer naar toe te gaan. Vriendelijke mensen, lekker eten, super weer, goedkoop en niet super toeristisch.

Afgelopen week dus weer redelijk uitgerust weer aan het werk gegaan. Presentatie gegeven aan het senior management over mijn views waar Hyder en ACLA zich op moeten gaan richten (was samen met 5 anderen gevraagd om mee te doen aan interne competitie). Presentatie ging erg goed en heb mijn gezicht zeker laten zien aan het SM, maar helaas was er een iemand beter – die mag nu in oktober in Berlijn haar ideeën presenteren aan de Hyder Global Board. Ik heb een all paid for weekendje Macau als beloning gekregen – eens kijken of er ook gokgeld word meegegeven J

Voor fotos – check mijn picassa account – http://picasaweb.google.com/michiel.koks/15Bantayan_Cebu_Filippijnen

Spaeter!

Michiel

Responses

1. Gaston,
    mooi verslag, zal wel naar jou linken op mijn blog, scheelt weer werk 🙂
    Je bent trouwens “Dundun” vergeten in je verhaal!
    volgende keer malapascua of bkk
    mzzl

2. hee brother!

Dat klinkt als een top vakantie, al waren ’t maar drie daagjes!
    Weer voldoende opgeladen iedergeval om te gaan knallen!
    spreek je weer op skype!
    chau!

3. Soepel Kale,

mooi verhaal en zag er relaxed uit dat weekendje, wanneer zien we je weer amigo?

cheers

4. Lijkt mij een heerlijkr rustig weekendje zo op dat eiland, waar vindt je dat nog zo.
    Leuk de verhalen zo van je te lezen en de foto’s te bekijken.
    Succes met het werken en alle dingen die daar bij horen. Groetjes Ellen Willy wijnhoven Vlek