Gepost door: michielkoks | zondag, 24 augustus, 2008

daar zijn we weer!

Hallo peops,

 

Na een lange radio stilte weer een berichtje. Kort deze keer, hoop ik.

Eind Juni even een week in NL geweest, was goed om velen  weer te zien, maar helaas wast niet mogelijk om iedereen te zien of spreken (de beperkingen van 10 vakantie dagen per jaar……). Anyway, weer terug in HK, thuis. Was wel een raar gevoel om naar ‘huis’ te gaan, toen ik op het vliegveld stond, maar dat is het na een jaar (time flies when you’re having fun) toch al wel een beetje geworden. Inmiddels weer in mijn oude ritme. Gelukkig is het team inmiddels versterkt to 7 man. Ben nu, de meest senior person in het team, en mijn rol is dus over de afgelopen maanden wat verandert, en ben nu meer team coördinator en (gelukkig) niet zo heel veel meer bezig met CAD tekeningen uitzetten.  (alhoewel ik het zeker niet erg vind om dat af en toe nog te doen, lekker pielen in een ontwerp). Tripjes naar Vietnam op het moment erg rustig – zitten in aantal government approval fases voor verschillende projecten en is dus afwachten tot de next stage. Het hele Vietnam verhaal is op het moment ook een beetje onduidelijk – probeer daar zelf zsm wat meer duidelijkheid in te krijgen.

Ben paar weken geleden naar Dubai geweest om mee te werken aan bid voor een HUGE nieuw project daar – 8200hectare (de veluwe is 5000ha). Was erg leerzaam, aangezien ik verreweg de jongst aanwezige was (en nee, ik was niet aanwezig om te notuleren :D). Verder helaas niet heel veel van de veranderingen in de stad zelf gezien aangezien het hotel 5 minuten van het kantoor zat……

Verder van het weekend ‘eindelijk’ een echte typhoon meegemaakt – recht over Hong Kong heen, inclusief de windstilte van 2 uur toen het oog over de stad heen trok. Ben natuurlijk nog ff naar buiten gegaan om, al vliegende-prullenbak, paraplus en vallende winkelpuien ontwijkend, foto’s te maken. Check picassa account maar.

Zou het kort houden.

Dus tot een volgende keer.

(heel misschien dat ik halverwege okt 2 dagen in NL ben……)

 

ajuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuus

 

 

 

oh ja, check ook: http://www.hyderconsulting.com/A/Careers/Pages/management.aspx?UD=4

(een gruwelijk cheesy interview afgenomen na 2 maanden in HK, maar pas na 5 mnd online gezet)

en http://www.acla.com.hk/news/

 (ik word nog beroemd op het internet)

 

Responses

  1. Hoi Kokkie,

    Geen prullenbak op je hoofd gehad?? Heb je nog iets van het paardengebeuren van de Olympische Spelen meegekregen? Hopelijk wordt het Vietnam verhaal binnenkort duidelijk, maar heeft geen haast zo te horen, nu je lekker aan het delegeren bent 🙂

    Hier alles oke, veel inkomende delegaties, leuk maar ben zelf dus weinig op pad. Vorige week Brazilie, komende maand Thailand, Argentinie en Bangladesh. Zo beland je nog wel eens aan tafel met Eurlings (min V&W, just in case) of in mooie ambassadeurswoningen in Wassenaar.

    Als dat achter de rug is eindelijk op vakantie, ben de laatste op mijn werk haha. Drie week naar Costa Rica voor sport, natuur en relaxen. Eenmaal terug ga ik een missie voorbereiden naar Indonesie, eind januari. Zal eens kijken waar ik dit keer moet overstappen….you’ll never know.

    Succes met alles!

    X Annemarie


Geef een reactie

Categorieën

