Gepost door: michielkoks | woensdag, 19 december, 2007

Fijne Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar

Hallo allemaal,

Laat ik van deze gelegenheid allereerst gebruik maken om iedereen prettige Kerstdagen en een bijzonder gelukkig, voorspoedig en gezond nieuwjaar toe te wensen! 

Maar waar deze weblog eigenlijk voor dient: een kleine update van mijn bezigheden alhier, want dat is alweer een tijdje geleden geloof ik…. Ik moet eerlijk zeggen dat de tijd hier nu lekker snel gaat, wat betekent dat ik het hier aardig naar mijn zin heb. Op het werk gaat alles ok. Ben nu full-time bezig met het Greening Master Plan van Hong Kong en ben samen met de Senior Landscape Architect verantwoordelijk voor ‘de big picture’ en hoef me dus (gelukkig) niet hele dagen bezig te houden met site survey, maar heb een goede afwisseling tussen desktop werk en dagen met de laptop ‘het veld in’. Een van de grote voordelen is dat ik ‘de landscape character areas’ van Hong Kong in kaart moet brengen en dan vooral de greening quality in die verschillende gebieden. Ik heb dat nu voor heel ons studie gebied gedaan en ben een aantal dagen door een chauf rondgereden om in de verschillende gebieden rond te kunnen lopen en wat foto’s te maken. Ben nu, na 4 maandjes, al op plekken in HK geweest waar mijn collega, die hier al 23 jaar woont, nog niet is geweest. Zal binnenkort, na kerst, wel wat foto’s op picassa zetten van de verschillende gebieden.Wat heb ik verder zoal gedaan… in de weekenden veelal uitslapen, boekje lezen en een  beetje hockeyen, alhoewel dat de laatste weken wat minder is vanwege een onwillige knie. Heb nog een ‘company trip’gehad – zijn met een bus langs allerlei projecten gereden die een van de senior landscape architects tussen de 15 en 20 jaar geleden heeft afgeleverd om te kijken wat er van was geworden, en in de context van het GMP – ‘hoeveel boom heb je 15 jaar na aanplant?” Was leuk om de reactie van de senior te zien in een park waar hij al 14 jaar niet was geweest, net een klein kind, zo blij.

Tijdens de kerst ga  ik een paar dagen bij Arnout (een van mijn senaatsgenootjes) op bezoek die een week geleden naar Singapore is verhuist. Heb een aantal verhalen gehoord over hoe mooi en groen die stad is, dus ben erg benieuwd. Misschien kan ik nog wat inspiratie opdoen voor de job hier in HK.  Oud en nieuw ben ik gewoon in HK en heb nog geen idee wat er dan gaat gebeuren, als er iets noemenswaardig plaatsvindt, zal ik jullie zeker op de hoogte houden.

Dat was ‘m  wel weer. Zal proberen asap wat foto’s op picassa te zetten.

Grusse michiel

–edit: heb een aantal foto’s van afgelopen maand online gezet, meer volgt later —

Responses

  1. zal wat landschaps-architectonische hoogstandjes opnemen in het programma!
    de kerstboom wordt opgetuigd, vergeet je kerstmuts niet!

  2. Yo Koks,
    Zo te zien alles goed. Hier ook, ben momenteel aan de slag bij Grontmij Alkmaar. Voor mn kleine av. Tis leuk, hard werken, leuke groep mensen en vanavond een personeelsfeestje! En doe vooral de groeten aan Arnout! Ajuuuuus!!!

  3. Ha Kokkie! Jij ook fijne dagen toegewenst! Maaruh, dat europese nieuwjaar stelt natuurlijk geen zak voor! Bereidt je maar vast voor op Chinees nieuwjaar, want dan zijn wij er!!!! Kan bijna niet wachten!!!! Spater & GruBe uit Geneva!!!
    Gbbr

  4. Hey Kokkie,

    Nou geniet maar van al het groen, hier was vanmorgen alles wit van de rijp, wel heel mooi en er wordt zowaar weer geschaatst, maar vreselijk koud. Goed om te horen dat alles op rolletjes loopt, laat de foto’s maar komen. Mijn werk ook oke, nu 4 voorstellen schrijven voor activeiten in Polen, Maleisie, Zuid Afrika + Mozambique en Brazilie (Indonesie is al goedgekeurd) en dan in 2008 weer flink aan de slag.

    Veel plezier in S’pore met de kerst en een heel spetterend, avontuurlijk en gezond 2008 toegewenst!!!

    X Annemarie

  5. Merry Xmas Chiel!
    Hier sneeuw, jij in de tropische kleffe hitte. Doe Singapore de groetjes. Tis er inderdaad aardig groen en superrrrr schoon.

    Ciao!
    T

  6. Hallo Michiel.

    Jij ook heel fijne feestdagen en alle beste wensen voor 2008.
    Leuk om zo je tevolgen in Hk.
    Veel groetjes,T.Mieke en O.Niek.

  7. hee!

    Zo jij zit waarschijnlijk nu al aan de burrel..wij hebben net ’n heerlijk kerstontbijt op..jammie!
    Foto’s zien er weer goed uit!!!

    spreek je snel weer op skype!!

    chau!

  8. Ha Koks!

    Qua skyline win je het op KO, maar jij kan weer niet snowboarden in de weekenden 🙂 (en daar heb ik de trekker van de vakgroep hier niet eens voor nodig)
    In ieder geval alvast een knallend 2008 gewenst!

    Groeten uit Canada,

    Ard


Geef een reactie

Categorieën

