Gepost door: michielkoks | maandag, 22 oktober, 2007

1e Bezoek!! :D

Hallo allemaal, 

Vorige week de minste week tot nu toe hier in HK gehad – heb namelijk een week met een of ander Aziatisch griepvirus op bed gelegen. Redelijk kut. Zelfs nog naar de dokter geweest om medicijnen te halen, maar dat had zulke bijwerkingen dat ik me nog beroerder voelde; daar kwam bij dat volgens het Orakel uit Santpoort dit niet echt geschikte medicijnen waren voor een griepje, en ik heb de rest dus ook maar lekker in de verpakking laten zitten. Anyway, dat is nu allemaal voorbij en ik ben weer vrolijk aan het werk. Lekker buiten hobbelen met mijn touchscreen Tablet en beetje de openbare ruimte ontwerpen en ondertussen de stad een beetje verkennen. Bevalt me erg goed. Afgelopen dagen even een ‘side task’ gekregen – klein onderzoek naar verschillende bestaande landscape character zones binnen ons studie gebied. M.a.w. ik kreeg een chauf mee die mij over HK island heeft gereden zodat ik bij tijd en wijlen rustig uit kon stappen en een paar fotootjes kon schieten van representatieve character zones. Tot zover het werk. 

Afgelopen zaterdag kwam Annemarie langs, het eerste bezoek! Helaas maar voor een dagje, maar wilde wel zo veel mogelijk van hong kong (laten) zien. Was voor mij ook de eerste mogelijkheid om een aantal toeristische dingen te doen/zien. Om half negen Annemarie van het vliegveld afgehaald, en na haar spullen bij mij gedumpt te hebben, koffie gedronken, via een wetmarket naar mijn werk te zijn gelopen, de bus naar de Peak (uitzichtpunt over HK) te hebben genomen, de tram naar beneden (helling van 40 graden), een wandeling door Hong Kong Park (her-ontworpen door ACLA), een locale Dim Sum Lunch, een wandeling door Central en Soho District, een metro tochtje naar Mong Kok, een bezoekje aan de Ladies Market, ff slenteren door een mall, een boel foto’s op de avenue of Stars, een aantal biertjes op de 29e verdieping van hoogbouw met uitzicht op HK island, uitzicht op Symphony of light lichtshow, een diner in Shanghai Chinees restaurant, mijn flatgenoot te hebben zien drummen in een soort van hoerenkeet, en de avond en dag afgesloten te hebben met een bezoek aan Lan Kwai Fong, het (westerse) uitgaansdistrict, lag ik rond 03.00 moe maar voldaan weer in mijn bedje.De volgende ochtend ff snel ontbeten bij de Pret a Manger en Annemarie afgezet op het treinstation in Central.En vandaag weer gewoon aan het werk….. lekker chillen in de wagen en af en toe wat fotootjes maken J (zal hiervan binnenkort ook wat op de site zetten) 

Dat was ‘m weer.

Vragen of reacties zijn altijd welkom J 

Michiel

Responses

  1. mooi dat je inmiddels hersteld bent van de vogelgriep!
    filmpje is goud!

  2. Beter!

    Kun je ook een dergelijk bezoekschema in elkaar timmeren als wij komen? We moeten nog ff een paar betaalbare tickets op[ de kop zien te tikken maar dan gaat het ook gebeuren hoor! Heb nu al zin om een beetje rond te kijken daar en wat fotootjes te schieten!

    Nog wat cadeau ’s gehad voor je verjaardag? of is iedereen je daar vergeten? En die ziekte heb je die van de biertjes of moet je nog het bestaan van een of andere expat bekennen waarvan wij nog niet weten?:)

    Nou hier alles best hoor, we hebben weer de eerste nachtvorst te pakken dus het is weer lekker weer!

    Nou veel plezier met tekenen op straat en laat maar weer wat mooie pics zien!!

    Later!!

  3. Hallo Kokkie!!!! Wij vinden je foto’s mooier dan je filmpje maar het muziekje was erg sfeerverhogend 🙂 leuk om de foto’s te zien en grappig dat an net daarheen moest. wij lusten dus ook dimsum………
    vroegen ons ook af hoeveel kilo je kwijt bent?? 😉 xxps

  4. Heej,

    Leuk hoor, met je bezoek door HK.
    Gelukkig ben je weer op de been, vervelend zo’n griepje!

    Liefs Kat


Geef een reactie

Categorieën

