Gepost door: michielkoks | zondag, 7 oktober, 2007

op veler verzoek

Ik heb van meerdere mensen het verzoek gekregen om mijn weblog weer eens up-te-daten. Bij deze dan maar. Ik heb niet zo heel veel bijzonders te melden, aangezien ik nu langzaam redelijk gewend ben en niet meer op kijk van het een en ander. Bovendien vergt het werk redelijk wat van mijn tijd en ik heb dus niet zoveel mogelijkheden om noemenswaardige activiteiten te ondernemen. Maar een korte samenvatting van de afgelopen 3 weken:Erg druk met werk, en dat gecombineerd met uitgaan waar mogelijk.

Vaak op donderdag avond met mijn (blanke) collegae biertjes drinken en dan vrijdag allemaal weer sharp om 9 uur in de office. Dan op vrijdag en of zaterdag met lui van mijn leeftijd naar Lan Kwai Fong, het uitgaansgebied(je). Vorige week een ander stramien gevolgd. Had gehoord dat er een Nederlandse DJ naar HK zou komen, Armin van Buuren. Een welkome afwisseling op de R&B ellende die hier tot vervelens aan toe in de kroegen en bars wordt gedraaid. Armin van Buuren zou draaien in een conferentie centrum in Kowloon Bay. Samen met Alan (maleisier) eerst thuis wat bier gedronken, en daarna met MTR daarnaar toe (23 min). Dachten door wat later te gaan de rijen voor entree te kunnen ontwijken, maar helaas…. Stond een paar honderd man buiten, netjes in de rij, te wachten om naar binnen te mogen. Na half uur wachten kon eindelijk ook ik naar binnen en heb me daar tot in de vroege uurtjes goed vermaakt (klik voor video impressie )

 Verder ben ik hier begonnen met hockeyen. Eerste wedstrijd reeds gehad, en keihard gesneuveld, haha; heb echt nul-komma-nul conditie meer! Training is 1 x in de maand, dus echt veel beter zal het hier niet worden. Heb me dus ook maar ingeschreven bij een fitness club; kan ik tenminste een beetje rondrennen en aan mijn conditie werken zonder bij iedere ademhaling 5 liter uitlaatgassen in te ademen.

Op de job is het nwe Greening Master Plan Project van start gegaan. Ik ga de komende week zelf het veld in om data te verzamelen. Heb daartoe de afgelopen week een GIS cursus gehad.  Komende week werk ik op maandag in kantoor, dinsdag ben ik vrij, en woensdag t/m zaterdag loop ik buiten rond met een laptop met touch screen data in te voeren – waar staan bomen, en waar kunnen er meer bij…. afgelopen week oefensessie gehad buiten, en al die gadget-freake chinezen kwamen allemaal kijken wat we aan het doen waren, erg grappig. Dit zal ik voor een week of 2 doen, daarna zijn er anderen die deze data collectie zullen doen en kan ik me met de grote lijnen bezig houden. Maar twee weekjes beetje buiten rond hobbelen en HK bekijken, daar heb ik niet zo’n moeite mee.

 Laatste stukje gaat over national holidays here in HK. Vorige week waren er twee, de eerste was vanwege het moon festival – blijkbaar gaan de mensen dan massaal de straat op om met lampionnetjes naar de maan te kijken – ik zat toen met mijn collegae in de bar, en heb dit geheel gemist. Afgelopen maandag was het national day – chineze feestdag om de 58th anniversary of the Founding of the People’s Republic of China te vieren. In Hong Kong hadden we alleen maandag vrij, mainland china heeft de hele week vrij – dit resulteerde in nog grotere drukte in HK, dat is overspoeld met china-chinezen (en deze zijn niet zo beleefd als HK-chinezen).Anyway, maandag avond zou er een groots vuurwerk zijn in de haven. Daar moest ik natuurlijk wel even naar kijken. Het was inderdaad erg mooi – zie fotos – maar ook erg druk! Verrassend he? Ik schat dat er enkelen tienduizenden mensen stonden te kijken, en die draaiden zich aan het eind als een blok om, om terug te lopen. Maar dat ging natuurlijk niet. Aangezien ik bij het vuurwerk bijna helemaal vooraan stond, maar bij de aftocht dus helemaal achteraan, heb ik 20 minuten moeten wachten voordat ik normaal kon terug lopen, heb dus maar ff over de haven staan koekeloeren en ondertussen mijn zonden overdacht.


Anyway, dat was de update voor deze keer.Zoals ik in den beginnen al zei, niet erg veel boeiends volgens mij, maar dan weten jullie iig weer een beetje waar ik mee bezig ben hier 🙂Voor de mensen die nog steeds niet weten wat er op de foto onderaan de vorige post stond: het waren eendentongetjes, gemarineerd in thaise saus (niet gefrituurd). Best smakelijk, alhoewel er maar 1 gram rubberachtig vlees per tongetje aan zit, en de smaak vooral afkomstig is van de marinade. 
 De groeten! aantal nwe foto’s op picassa pagina – fireworks and office views

Responses

  1. hey brother,

    Wat zijn je lettertjes klein vandaag! Maar goed, ik kan ’t wel lezen hoor..leuk verhaal weer, kan ik me weer beetje inleven wat je daar allemaal uitspookt!
    have fun met HK doorstruinen met je touch screenlaptop-gadget!
    chau!

    –edit: lettertype aangepast, zo beter?? —


Geef een reactie

Categorieën

