Gepost door: michielkoks | dinsdag, 11 september, 2007

verhuisd :D

hallo allemaal.

Hier even een kort berichtje met wat foto’s op mijn picassa account.

Ik ben dus vorig weekend verhuisd naar mijn voorlopig vaste stekkie hier in HK. Ik deel een apartement van ongeveer 112 m2 (1300 sgft)  met twee anderen. Een is de hoofdhuurder, mr. Loh (maar lijkt enorm op mr. Miyagi, voor de film kenners onder ons), de ander is Stuart, een amerikaan.  Mr. Miyagi is echt enorm vriendelijk. Opgegroeid hier in Causway Bay, maar mede dankzij zijn werk erg internationaal georienteerd. (Hij heeft in de US gestudeerd en voor Esprit en Mexx gewerkt in Frankrijk en ook 4 jaar in Nederland gewoond, en is nu gepensioneerd – volgens mij is hij net 50…?). Die amerikaan heb ik nog niet gezien, maar schijnt een advocaat te zijn. Het voordelige van het apt is dat ik nu de afgelopen week, en de komende week, lekker de hele toko voor mezelf heb. Mr. Miyagi heeft een nwe hobby gevonden – schilderen en films maken, en is daarvoor veel naar zijn andere apt-en in Shenzhen of Shanghai. Stuart is voor zijn werk ook veel weg. Lekker rustig dus. Mijn eigen kamer is vergelijkbaar met wat ik ook op wanton had, alleen zonder de hoogslaper dus iets minder vloerruimte, verder een gedeelde woonkamer, keukentje, enfin, sjek de foto’s maar.

Qua locatie ligt het ook super. Midden in Causeway Bay, het shopping district, of een van de betere, van HK. Alle (dure )merken die je maar kan verzinnen op een steenworp afstand, dus moppies: eat your heart out als jullie langs komen – ga ik overdag aan het werk, kunnen jullie lekker shoppen. 🙂 Mijn werk is 15 minuten deur tot deur met de MTR, dus dat is ook ideaal. Enige waar ik nog een beetje aan moet wennen is de godsgruwelijk massa mensen hier – hongkongers (is dat een woord??) gaan namelijk na hun werk eerst shoppen en dan pas eten (rond 22.30/23.00 ) als de winkels dicht gaan, tussen 1800 en 2300 is het dus net zaterdagmiddag kalverstraat hier….. maar ja, alles went.

Werk is verder zeer ok. Afgelopen vrijdag werden de flessen Moet et Chandon opengetrokken om het binnenhalen van een nieuw Hong Kong Greening Master Plan te vieren. tot dusver hebben we er twee gedaan (Central en Sheungwan-Causeway Bay, zie ook: http://www.cedd.gov.hk/eng/greening/doc/present_consult_wc_cb.pdf voor een publieke presentatie van het tweede gebied) – totale oppervlakte van deze gebieden: ongeveer 10 km2. de nieuwe opdracht die we hebben binnengehaald beslaat 180 km2! Greening Masterplan in  twee zinnen:

De bebouwde delen van Hong Kong zijn nu echt te omschrijven als een  “concrete jungle” met alleen maar highrise en een op een hand te tellen aantal bomen. Voor het Hong Kong Greening Master Plan gaan we de huidige groenstructuur, voor zover aanwezig dus, van de stad in kaart brengen en kijken waar en hoe hier verbeteringen kunnen worden doorgevoerd, dit kan varieren van het simpel aanwijzen van plekken waar bomen geplant zouden moeten worden, tot meer creatieve oplossingen die ik hier niet prijs ga geven 🙂  

Dit gaan we nu dus voor een gebied twee keer zo groot als de stad Utrecht doen…… :S 😀    dus voorlopig wel voldoende werk – ookal is dit niet mijn favouriete type opdracht. Maar opdrachten die meer in mijn straatje liggen hebben we ook voldoende, dus het wisselt elkaar allemaal mooi af.

Ik zou het kort houden dus nog 1 mededeling van huishoudelijke aard:

HK telefoonnummer: 00852-94437510

Gewone Fanmail:

Michiel Koks
10 Kai Chiu Road,   1/F
CauseWay Bay, Hong Kong

Verrassingspakketjes met stroopwafels, drop en andere nl-se lekkernijen:

ACLA
att. Michiel Koks
Suite 3801 Hopewell Centre
183 Queen’s Road East
Wanchai, Hong Kong

Gr. Michiel

 een bonus:

wie raadt wat onderstaande is? de eerste die het goed heeft, krijgt als eerste een kaartje vanuit HK 🙂

rara-wat-is-dit.jpg

Responses

  1. Ik denk een sprinkhanenplaag die beland is in de frituur van Mr. Miyagi, nadat ze het op zijn bonsai boompjes gemunt hadden….?

  2. wil erg graag in aanmerking komen voor de prijsvraag-> weet dat ze kippevoeten een lekkernij vinden, alleen missen ze wel 1 teen

    verder goed bezig daar met groen enzo, enjoy!

  3. Ik mag me zeker niet aansluiten bij het antwoord van arnout. Dus dan ga ik toch maar voor antwoord C gefrituurde (mishandelde) baby cavias.

    Verder klinkt dat shoppen als muziek in de oren, rest alleen een probleem, pecunia.

    Liefs Kat

  4. jezus kokkie, beter geregeld dat huis van je. maar je vorige douche was mooier 🙂

    Kun je vast regelen dat mister hongkey donkey 1 en amreicaan 2 weg zijn als wij komen? prima plan!

    Dat eten is net een soort van dichtgeklapte mossel vermengd met een reuze schrimp… maar het zal vast lekker zijn.

    Cheers!

  5. Hey Kokkie,

    Top dat je een nieuw appartement hebt. Dat shoppen zie ik ook wel zitten. Hier op mijn werk alles ok. Druk maar wel heel leuk. 1e week van september nog met ouders, Peet en Reinier gezeild op de Noordzee, Wadden en IJselmeer. Lekker uitgewaaid dus.
    Thanks voor je uitlegmail, hopelijk ontvang ik je berichten nu automatisch.

    Wat eten betreft: geen idee, maar ik denk baby kangeroes…of kuikentjes..nee toch eerste optie.

    XX Annemarie


Geef een reactie

Categorieën

